Oculus Rift: серйозна обіцянка віртуальної реальності

Палмер Лаки – молодий хлопець з Каліфорнії, розумний як сам чорт і одержимий віртуальною реальністю. Після зборів суворої колекції кращої техніки, що моделює віртуальну реальність, він зрозумів, що ні на йоту не наблизився до Матриці. Що він зробив? Правильно, вирішив сам побудувати її. Привітайте Oculus Rift, пристрій віртуальної реальності, про який гадає світова спільнота.

Oculus Rift: серйозна обіцянка віртуальної реальності

Ми побічно згадували Oculus Rift як альтернативу тим окулярів доповненої реальності CastAR, що розроблялися в компанії Valve, але пізніше вийшли на самостійне забезпечення Technical Illusions.

Rift буквально злетіли після того, як Лаки показав перший прототип легенді геймінга Джону Кармаку в минулому році. Джон оцінив їх. Сильно. Він надав ранній прототип пристрою журналістам – аплодуючи самостійно – і запропонував зробити Doom під Rift.

В той же час Лаки вивів Oculus Rift на Kickstarter. Проект привернув 9522 вкладника і зібрав 2,4 мільйона доларів – в десять разів більше, ніж потрібно було (250 000). Машина закрутилася так швидко, що Кармаку довелося оголосити на QuakeCon: «Хлопці, майте на увазі, це не голодек».

Перш ніж ми дійдемо до основного, давайте з’ясуємо, чим Rift не є? Rift – це не готовий для масового ринку пристрій віртуальної реальності. Kickstarter – для розробників. Ідея в тому, що отримавши підтримку спільноти любителів пограти, Oculus зможе почати створення добре сумісних з іграми пристроїв для забезпечення максимального ефекту залучення в ігровий світ.

Але незважаючи на попередження Кармака, він сказав наступне: «Ясен пень, що цей пристрій значно перевершує все, що було до нього». Інші професіонали з ним погоджуються в тому, що у Rift величезний потенціал. Його підтримують тисячі розробників на Kickstarter, ігрові компанії на зразок Epic Games, Valve і Unity.

Чим Rift відрізняється від попередніх спроб створити шолом віртуальної реальності?

Замість 30 – або 40-градусного поля огляду (екран з краями), Rift пропонує 110-градусний огляд. Немає ніяких країв у вигнутого 7-дюймового дисплея Rift з роздільною здатністю 1280 на 800 пікселів. Екран поділений навпіл, знижуючи роздільну здатність на око до 640 на 800 пікселів, але дозволяючи світу формуватися стереоскопічно – для створення тривимірної картинки. Ви повністю занурені в ігровий світ.

Пристрій використовує гіроскоп, акселерометр і магнітометр, щоб перевести рухи головою в перспективи зміни у віртуальному світі. У минулому велика затримка або частота відбиттів фізичних рухів у віртуальні були суттєвими обмежувачами. Кармак вірить, що «магічним числом для занурення у віртуальний світ» буде 20-мілісекундна затримка. Якщо швидше – люди не зможуть виявити затримку.

Затримка Rift, яка відбувається між рухами голови і відображенням їх у грі, знижена до 2 секунд, завдяки окремому чіпу(на відміну від ранніх прототипів). Але загальна затримка вище 20-мілісекундного порога, значною мірою із-за того, що багато часу потрібно LCD-дисплею для оновлення картинки. Поліпшення технології екрану, дешевизна і менший форм-фактор, швидше за все, в найближчі роки сприятливо позначиться на показнику затримки.

Роздільна здатність, як відзначають, це великий недолік Rift. Крім того, пристрій працює тільки з рухами голови, але не з усім тілом. Якщо ви покрутите рукою в реальному світі, ви не побачите це у віртуальному.

Але ніщо поки не є непереборним каменем спотикання. Компактні дисплеї поступово виходять на великий рівень з пониженням ціни.

Радимо прочитати нову статтю Intel показала ноутбук з додатковим E-Ink-екраном, в ній ви знайдете багато цікавої інформації.

Що стосується відслідковування рухів тіла, хоч Кармак і каже, що стара Kinect працює з великою затримкою, можливо, Kinect 2 буде працювати краще. Або ж технологія відстеження жестів Leap Motion відмінно впишеться в пару окулярів віртуальної реальності.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>